Abaixo-assinado SOS: Acolhendo Journal – Revista Acolhendo
Para: Diretora Doutora Lisete Regina Gomes Arelaro
Lisete Regina Gomes Aleraro
Director of the School of Eudcation of the University of São Paulo (FEUSP)
The undersigned, identified below, come to you, Director Aleraro, to present and solicit the following:
Facts:
Since 2004, the Cultivating Literacy in Portuguese-Speaking Countries journal:
a- is an asset of the University of São Paulo that is already in existence and has been the responsibility of a docent of FEUSP since the stated year;
b- is evaluated by CAPES – an appropriate forum for such a journal – with a B ranking in the area of Education;
c- has received financial support from the Library System of USP (SiBi-USP), the Chancellors of USP and CNPq;
3- unites students and former students of USP’s professors;
4- has received roughly 300,000 visits (to its site) since its founding;
5- to date, has served to disseminate the research of 200 researchers and professors of Brazilian and of the world, totaling approximately 3,000 pages in Portuguese and since 2012, also in English.
6- has served as study material in various courses on professional development of teachers and other professionals interested in the topic; and finally
7- is the only academic journal in the world that addresses literacy and cultural identity shared by eight countries – Angola, Brazil, Cape Verde, Guinea-Bissau, Mozambique, Portugal, São Tomé e Principe and Timor-Leste.
Certain that you Director Aleraro, knows how to respect the rights of the lusophone world, the undersigned solicit immediate provisions designated for the maintenance of the work of this journal through explicit and immediate recognition of the same by FEUSP.
Senhora diretora Lisete Regina Gomes Aleraro
Diretora da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (FEUSP)
Os abaixo-assinados, a seguir identificados, vêm à presença de Vossa Senhoria expor e solicitar o que segue:
Fatos:
A Revista Acolhendo a alfabetização em países de língua portuguesa desde 2004:
a- é patrimônio da Universidade de São Paulo já que foi concebida e tem sido de responsabilidade de docente da FEUSP desde tal ano;
b- é avaliada pela CAPES, instância apropriada para tanto, como B, na área de Educação;
c- tem recebido apoio financeiro do Sistema de Bibliotecas da USP (SiBi-USP), de Pró-Reitorias da Universidade, do CNPq;
3- aglutina alunos e ex-alunos de docentes da USP;
4- foi acessada em torno de 300.000 vezes desde o seu nascimento;
5- tem servido de divulgação de pesquisa para, até a data de hoje, em torno de, 200 pesquisadores, professores, do Brasil e do mundo, nas suas, aproximadamente, 3.000 páginas em l. portuguesa e, a partir de 2012, também em inglês.
6- tem servido como material de estudos em diferentes cursos de formação de professores e outros profissionais interessados em sua temática; e, finalmente,
7- é a única revista acadêmica no mundo que trata da alfabetização e identidade cultural partilhada por oito países - Angola, Brasil, Cabo Verde, Guiné-Bissau, Moçambique, Portugal, São Tomé e Príncipe e Timor-Leste.
Certos de que V. Senhoria saberá respeitar os direitos do mundo lusófono, os abaixo-assinados solicitam imediatas providências destinadas à manutenção dos trabalhos da revista por meio de expresso e imediato reconhecimento da mesma pela FEUSP.